تحول دیجیتال، بهره‌وری بالاتر، آینده‌ای روشن‌تر

۰۳۴-۳۶۰۶

پشتیبانی ۲۴ ساعته

گروه نرم افزاری فرهمند

تحول دیجیتال، بهره‌وری بالاتر، آینده‌ای روشن‌تر

چرا هوش مصنوعی خطرناک است؟

هوش مصنوعی به عنوان یکی از پیشرفت‌های چشمگیر فناوری و تکنولوژی توانسته در بسیاری از حوزه‌ها تغییرات بزرگی را به همراه داشته باشد. اما در کنار مزایا و قابلیت‌های آن، همواره باید به جنبه‌های منفی و خطرات مرتبط با هوش مصنوعی نیز توجه کرد. در این پست به بررسی خطرات هوش مصنوعی می پردازیم. از تأثیرات آن بر روی مشاغل و اشتغال گرفته تا نگرانی‌های مربوط به انتشار خبرهای جعلی، سوگیری‌ها و امنیت و حریم خصوصی. درک و توجه به این خطرات به سازگاری و استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف کمک خواهد کرد.

چرا ما از هوش مصنوعی می ترسیم؟

ظهور هوش مصنوعی منجر به احساس عدم اطمینان و ترس نسبت به فناوری شده است که اکثر مردم آن را به طور کامل درک نمی کنند. هوش مصنوعی می‌تواند کارهایی را انجام دهد که قبلاً فقط انسان‌ها می‌توانستند آن ها را انجام دهند. هوش مصنوعی اکنون می‌تواند از آثار هنری و مقالات گرفته تا گزارش‌های علمی و غیره را دقیقا مشابه و حتی بهتر از انسان تولید کند. با این حال، کارشناسان نگران هستند که سیستم های هوش مصنوعی ممکن است اطلاعات نادرست، تهدیدات امنیت سایبری، از دست دادن شغل و سوگیری سیاسی ایجاد کند.

به عنوان مثال، سیستم های هوش مصنوعی می توانند ایده های پیچیده را به طور منسجم و سریع به دلیل مجموعه داده ها و اطلاعات عظیمی که دارند بیان کنند. با این حال، اطلاعاتی که توسط هوش مصنوعی برای تولید پاسخ ها استفاده می شود، به دلیل ناتوانی هوش مصنوعی در تشخیص داده های معتبر، نادرست است. بنابراین استفاده از سیستم های هوش مصنوعی ممکن است این اطلاعات نادرست را در نوشته ها، متون و مقالات دانشگاهی ترویج کند.

علاوه بر این، الگوریتم‌هایی که قابلیت‌های عملیاتی هوش مصنوعی را تشکیل می‌دهند توسط انسان‌هایی با سوگیری‌های سیاسی و اجتماعی ساخته می‌شوند. اگر بشریت برای جستجوی اطلاعات به هوش مصنوعی متکی شود، این سیستم‌ها می‌توانند تحقیقات را به گونه‌ای سازماندهی کنند که به نفع یک طرف سیاسی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *